فضیلت _عبادت _شبانه_ در_ قران 14 بهمن 1396 توسط اعظم ستاری در آیهی 29 سورهی فتح در مورد مؤمنین به صراحت میفرماید: سيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِکه بر اثر سجده٬ سیمایشان نورانی شده است و سجده٬ سیما را نورانی میکند. ✍️ ما سجده شکر داریم ولی رکوع یا قیام شکر نداریم پس سجده بهتنهایی یک عملی عبادی است ولی رکوع نه. ? شخصی نزد نبی مکرم اسلام (ص) مشرف شد و از حضرت، درخواست ضمانت رفتن به بهشت را نمود. حضرت، بهشت را مشروط به سجدههای طولانی دانستند. ? سجده بجز بر حضرت حق بر هر شیء٬ حرامِ ابد است. اما رکوع عملی مذموم است ولی حرام شمرده نشده است. ? هر چند سجده٬ در عبادت از قیام و رکوع فضیلت بالاتری دارد اما در نماز٬ سجده بعد از قیام و رکوع است. ??این تأخر به معنی کماهمیت بودن سجده نیست بلکه اهمیت آن را میرساند؛ چرا که قیام و رکوع مقدمهای برای آماده شدن انسان به سجده است. ⛔️ شما وقتی برای دیدن پادشاهی به قصر شاهی میروید ابتدا نگهبان را میبینید و بعد وزیر و بعد شاه. و این ابتدا دیدن نگهبان دلیل بر افضل بودن او بر پادشاه نیست. ?در سورهی فرقان آیهی 74میفرماید: ✨?✨و الَّذينَ إِذا ذُکِّرُوا بِآياتِ رَبِّهِمْ لَمْ يَخِرُّوا عَلَيْها صُمًّا وَ عُمْياناً ✨?و کسانى که هرگاه آيات پروردگارشان به آنان گوشزد شود، کر و کور روى آن نمىافتند. ??پس هیچ عبادتی از سجده شروع نمیشود. چون حضرت حق مخالف آن است که انسان بدون تعقل و تفکر و شناخت، حتی آیات الهی را بپذیرد و مانند انسانهای جاهل بر روی آیات افتاده و آنها را سجده کند. چون در این حالت، انسان سریع گول میخورد، دین اگر بر مبنای تَفَقُه نباشد، شیطان سریعتر و آسانتر حمله میکند. از آن گذشته ارزش دین از بین میرود و دین تبلیغ نمیشود چون کسی چیزی از آن نمیداند که بگوید. ? در نماز ابتدا قیام کرده و خدا را به عظمت و بزرگی یاد میکنیم او را ستایش و نیایش میکنیم، با چشمانی باز ایستاده جمال حق را مشاهده و تدبر میکنیم و وقتی کاملا او را شناختیم، مجاز میشویم سر در سجده بگذاریم و ذکر «سبحان الله» را بگوییم. ? هرگز نماز را با «سبحان الله» شروع نمیکنیم، چون تأیید خدا به تنزیه و پاکی، بدون شناخت او بیاثر و بدون ثمر برای قلب است. ادامه دارد... مطلب قبلیمطلب بعدی